.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
حمله ترکیه به تاسیسات حیاتی در سوریه
در جریان تجاوز جدید نظامیان ترکیه به خاک سوریه و هدف قرار دادن تأسیسات انتقال برق در این کشور، نیروگاه منطقه تل تمر واقع در استان الحسکه از کار افتاد.
حمله ترکیه به تاسیسات حیاتی در سوریه

شمال نیوز : نیروگاه انتقال برق در منطقه تل تمر واقع در استان الحسکه در پی تجاوز ترکیه به سوریه از کار افتاد به طوری که این مسأله زندگی طبیعی ساکنان مناطق مسکونی و روستاهای اطراف این منطقه را مختل می‌کند.

 

بر اساس این گزارش، «صالح ادریس» مدیر کل شرکت برق الحسکه اعلام کرد که نظامیان ترکیه خط اصلی انتقال برق که نیروگاه تل تمر را تغذیه می‌کرد هدف حملات خمپاره‌ای خود در منطقه‌ام الکیف واقع در حومه تل تمر قرار دادند.

 

این اقدام نظامیان ترکیه در چارچوب تداوم تنش‌ها در منطقه و ادامه تجاوزات پی در پی این کشور علیه مناطق مرزی سوریه رخ داده است.

 

ادریس اضافه کرد: تیم‌های مهندسی شرکت برق شبانه روز برای تعمیر خط انتقال برق و برقراری مجدد جریان برق به سمت نیروگاه تل تمر در سریع‌ترین زمان ممکن تلاش می‌کنند تا زندگی طبیعی همچنان جریان داشته و بتوانیم خدمات اساسی را به ساکنان این منطقه ارائه دهیم.

 

این نخستین باری نیست که ترکیه مناطقی در سوریه را هدف حملات خود قرار می‌دهد به طوری که چندی قبل منابع سوری از حملات توپخانه ارتش ترکیه به شمال سوریه خبر داده بودند.

 

این منابع اعلام کردند: توپخانه ترکیه حومه روستاهای الدبس و الخالدیه و جاده بین المللی ام ۴ در حومه شهرک عین عیسی در شمال الرقه را گلوله باران کرد.

 

همچنین نیروهای ترکیه با خمپاره مناطق تحت کنترل نیروهای قسد وابسته به آمریکا را در حومه شمالی الرقه هدف قرار دادند. منابع سوری اعلام کردند که بر اثر این حملات آتش سوزی گسترده‌ای رخ داد اما تلفاتی به بار نیامد.

 

پیش از آن هم توپخانه ترکیه جاده حلب به الحسکه را هدف قرار داده بود. این حملات ترکیه در حالی صورت می‌گیرد که «ایمن سوسان» معاون وزیر امور خارجه سوریه در سخنانی در جریان دور بیستم نشست آستانه با حضور معاونان وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران، روسیه، سوریه و ترکیه در پایتخت قزاقستان، بر ضرورت خروج نیروهای ترکیه از خاک سوریه به عنوان تنها راه برقراری هرگونه روابط میان دو کشور تأکید کرده بود.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.07 seconds.